Ja z reguły używam muzyki jako podkładu, mam dosyć dużo płyte, więc mogę zawsze coś wybrać. Czasami też stosuję metodę, którą poznałem z przygody "Opowieść o zemście" I. Trzewiczka. Metoda ta polega na wcześniejszym przesłuchaniu muzyczki z zamkiętymi oczami i wyobrażeniu sobie całej akcji. Takie tworzenie scenariusza do ścieżki. Cały opis musi być przygotowany bardzo dokładnie i dopasowany do muzyki. Jeżeli graczom zaserwuje się nawet walkę to oni i tak się nie zorięntują, że są manipulowani. Do takich opisów najlepiej szukać muzyki samemu, ja naprzykład z reguły używam ścieżki z AvP, do Cyberpunka i innych gierek przyszłościowych pasuje prawie każda ostrzejsza muzyka.
Natomiast jako tła używam tylko spokojnej muzyki orkiestralnej, ścieżek dźwiękowych, bo inna muzyka wtedy rozprasza. Bardzo łatwo znaleźć odpowiednią muzykę - musisz system połączyć z filmem. Grasz w Cyberpunka - Szukasz śccieżki z Blade Runnera, grasz w Wampira - Draculi. Bardzo prosta sprawa.